Niina stooraa: Lähdettiin aamupäivällä Rouenista kaikkien tavaroiden kanssa hotelliin, Pariisiin. Ku saavuimme tuli jokin sählinki kun olimme varanneet huoneet ja meillä oli oikein paperilla se varaus niin meidän huoneet oltiin annettu jollekin toiselle ja saimme odottaa noin 15-25 min huoneen vapautumista. Ja inhottavinta oli kantaa painavia laukkuja kapeita rappusia pitkin ensin 2. kerrokseen ja sen jälkeen 3. kerrokseen ja kaiken lisäksi huoneet oli pieniä ja huoneessa haisi kloori. Mutta kun kaikki oli saaneet huoneen ja vienyt tavarat huoneisiin niin menimme syömään hotellin vieressä olevaan ravintolaan ja sen jälkeen menimme kiertelemään Pariisia. Ensin menimme katsomaan Notre Damea vain ulkopuolelta koska jonot oli niin pitkät ja sieltä lähdimme Eiffel tornille missä menimme huipulle asti, kun olimme ottaneet kuvia niin menimme Riemukaarelle. Ja illan päätteeksi menimme Seine jokea pitkin veneellä ja sieltä hotellille.

Jasmin ja Marika kirjoittaa:

Lähdimme aamulla aikaisin Rouenista juna-asemalle  ja siitä Pariisiin. Saavuimme hotellille ja odottelimme huoneita, kun huoneita ei meinannut ollakkaan. Lopulta saimme huoneet ja pääsimme raahaamaan matkalaukut neljänteen kerrokseen kapeita portaita pitkin. Huoneet olivat tosi pienet ja wc /suihku oli tosi ahtaat.  Sen jälkeen meillä oli kauhea nälkä ja lähdimme viereiseen ravintolaan syömään. Siitä lähdimme katsomaan nähtävyyksiä. Notre-Damea käytiin katsomassa ensimmäiseksi ja siitä suuntasimme Eiffelille, jossa kävimme tornin huipulla kuvaamassa maisemia. Sen jälkeen käveltiin Riemukaarelle. Loppu illasta menimme Seinen joki ajelulle. Pariisi on kauneimmillaan iltaisin, päivällä ei niinkään hieno kaupunki.  Perjantai aamuna kävimme aamupalalla viereisessä mäkissä. Aamupalaan kuului: tuoremehu, kahvi/tee/kaakao, pieni croissantti, omena-vanilja viineri, pain de scholade, kaksi lettua. Oli hyvin  makea aamupala. Kello 12.00 lähdimme kohti lentokenttää... :)

Laura kirjoittaa:

Pariisi oli hieno kokemus, mutta hotelli olisi saanut olla parempi. Hotellissa oli pienen pienet kierreportaat, jota pitkin piti raahata laukkuja ylös alas. Huoneetkin olivat aika pienet. Oli ihana nähdä kuuluisia rakennuksia. Ensiksi menimme Notredamen kirkkoa katsomaan,mutta emme käyneet sisällä. Sitten menimme Eiffeltorniin, aivan sen huipulle. Jouduimme jonottamaan Eiffel torniin pääsyä ja kun tuli meidän vuoro ostaa liput, niin kassa sekosi. Mietin "ETTÄ JUURI MEIDÄN TUURIA".  Näkymät olivat mahtavat ja aluksi huippasi vähän, kun oli niin korkealla. Sitten menimme katsomaan Riemukaarta ja lopuksi kävimme jokilaiva-ajelulla. Joen varrella olevien rakennusten valaistus oli hieno  ja varsinkin Eiffel torni oli upea valaistuna.

Noora ja Hanni avautuvat Pariisin kokemuksista:

Ensimmäisenä lähdimme Ruenista junalla kohti Pariisia. Juna oli myöhässä, edellisen junan tekniikan vian vuoksi. Jotenka meidän pikajuna Pariisiin oli hidas. Mutta kuiteskin juna kulki 1h 140km eli aika kovaa tähän suomen kulkuneuvoon nähden.

Perille tultua lähdimme metrolla kohti hotellia kohti, joka sijaitsi Pariisin syrjäkadulla, mutta hyvässä paikkaa. käveltiin matkalaukkujen kanssa 4 krs lopuksi sain tietää että matkalaukku painoi 32,5kg. Mutta salitreenistä meni tämäkin tosi hyvin. Vaaleanpunaisen hotelli huoneen saatuaan pitsiverhoilla ja vaaleanpunaisella wc-paperilla oli kiva päästä syömään lähellä olevaan ruokapaikkaan.

Syömisen jälkeen matkajatkui Notredamen ihailulla, Eiffeltornin nähtävyyksissä, Riemukaaressa ja ilta päättyi jokilaivaristeilyyn:)

Noora kertoo:

Eiffeltorniin meno jännitti ja ylhäällä huippas pikkasen, jotenka kaverit ottivat kuvia minunkin puolesta. Pois päin eiffelistä olin iloinen itseni puolesta, että olin käynyt noinkin ylhäällä ensimmäistä kertaa, ellei lentokonetta lasketa mukaan.

Hanni Eiffeltorni:

Pake kirjoittaa: Saavuimme Pariisiin 10.40 St Lazaren asemalle, sieltä sitten hyppäsimme metroon. Metroliput olivat huomaattoman pienet paperilaput, joiden olemassa oloa piti tarkistaa välillä. Metrotunnelit olivat matalia ja ilmaltaan painostavia, laukkujen roudaaminen oli tuskallista, koska menimme portaita ylös ja alas. Nooran kanssa kutsuimme roudaamista sali treeniksi. Tunneleissa oli myös pistävä haju.

Clignancourtissa jäimme pois ja saavuimme hotellille. Jouduimme jonkin aikaa odottamaan huoneita, mutta ei haitannu, koska huoneeni oli 4. kerroksessa. Huoneissa oli kauniit pitsiverhot ja pinkkiä vessapaperia ! Hotellin rakennus oli iältään vanha, joten hissiä ei ollut, niin piti portaita kiivetä ylös ja alas. Tavarat saatuamme huoneisiin lähdimme etsimään ruokapaikkaa.

Ruokapaikka löytyi hotellin vierestä, josta sain erittäin hyvää ja maistuvaa pastaa. Jälkiruuaksi suussa sulavaa mutakakkua ! Sitten lähdimme kohti Notredamea ja Eiffeliä. Notredamen pihassa käytiin kattelemassa, mutta sisään ei menty koska oli paljon jonoa ja maksoi sisäänpääsymaksun. Halusimme eniten mennä Eiffeliin katselemaan maisemia ja se oli näkemisen arvoinen !

Jenna kirjoittaa: lähdimme rouenista kohti pariisia. Pariisissa näimme Notredamen kirkon ulkoa josta lähdimme Eiffeltorniin katselemaan kaupunkia ylä ilmoista. Kävimme riemukarta katsomassa ja menimme illalla jokilaiva-ajelulle. Rakennusten valaistus näytti hienolta laivasta.

Lea kirjoittaa:Lähdimme Rouenista kun lähdimme niin menimme junalla parisiin ja olimme siellä perillä 10:45 ja sieltä otettiin metro joka meni ihan meidän hotellin viereen. Ranskassa metro asemalla oli tosi paljon portaita ylös ja alas.Metro kulki pyörillä niin kuin auto.  Outoa oli kun metro lähti liikkeelle niin tuntui kuin olisi metro pompinut  kiskoilla. Pariisissa menimme katsomaan ensin Notredamea ja sen jälkeen Eiffeltorniin. Sieltä näki tosi kauniita maisemia. Illalla kävimme jokilaiva-ajelulla joka oli tosi kivaa..

Reeli kertoo: Saavuimme Pariisiin torstaina. Aluksi kävimme hotellissamme ja sitten menimme kiertelemään Pariisia. Menimme metrolla katsomaan Notredamea ja sitten sen jälkeen Eiffel-tornille. Kävimme Eiffel-tornin huipul ihaimelas maisemia. Sitten menimme kahvilaan syömään ja sen jälkeen kävelimme Riemukaarelle. Illalla menimme jokilaiva-ajelulle joka oli ihanaa. Sen jälkeen menimme hotelliimme nukkumaan.

Mirella Kirjoitta: Kävimme notre damessa, joka oli hieno ainakin ulkopuolelta. Meillä ei ollut aikaa jonottaa että olisimme päässyt sisälle, koska siellä oli paljon ihmisiä. Eiffel-tornim hissijonossa minua  alkoi pelottamaan kun mennään niin korkealle, olisin katunut sitä jälkeenpäin jos en olisi mennyt. Menimme riemukaaren luokse ja otimme parit kuvat ja lähdimme kävelemään champs elyseestä pitkin metrolle jotta pääsisimme jokilaiva-ajelulle seineä pitkin. Ajelun aikana näimme rakennuksen jossa marie antoinette oli viettänyt kaksi vikaa viikkoaan ennen giljotiiniä.